Slovenske športne plezalke in plezalci v pričakovanju svetovnega prvenstva v Parizu

Odštevamo dneve do začetka največjega športnoplezalnega dogodka letošnjega leta – svetovnega prvenstva, ki bo od 14. do 18. septembra 2016 v Pariz privabilo 500 najuspešnejših športnih plezalcev in 20.000 gledalcev. Med izbrano enajsterico slovenske reprezentance v športnem plezanju sta Mina Markovič in Jernej Kruder, aktualna svetovna podprvakinja v težavnosti in svetovni podprvak v balvanih. Slovensko železo v pariškem ognju bosta tudi letos najuspešnejša tekmovalca v težavnostnem plezanju, Janja Garnbret na svojem krstnem svetovnem prvenstvu in Domen Škofic, četrti pred dvema letoma v Španiji. Svoje cilje so predstavili na današnji novinarski konferenci na sedežu Planinske zveze Slovenije v Ljubljani.
Slovenska reprezentanca v športnem plezanju na novinarski konferenci pred svetovnim prvenstvom Pariz 2016 (foto Manca Čujež)
Med olimpijskimi igrami v Riu de Janeiru je bila sprejeta odločitev, da športno plezanje postane del olimpijske družine. Kaj pomeni uvrstitev športnega plezanja na olimpijske igre Tokio 2020, je razložil načelnik Komisije za športno plezanje Planinske zveze Slovenije (KŠP PZS) Aleš Pirc: "Uvrstitev športnega plezanja v olimpijski program pomeni za naše plezalce veliko priložnost, da svojo kakovost potrdijo tudi na največji športni prireditvi. Planinska zveza Slovenije s to odločitvijo sprejema še večjo odgovornost za zagotavljanje materialnih in kadrovskih pogojev za delovanje njenih reprezentanc. Ob uvrstitvi plezanja v razred olimpijskih športov si od sponzorjev in javnih virov obetamo večje finančne vložke, ki bodo tekmovalcem omogočili kar najboljše pogoje za štiriletni olimpijski ciklus priprav. Glede na vrhunske rezultate naših plezalcev v zadnjih letih in močan potencial lahko čez štiri leta računamo tudi na olimpijsko medaljo."

Slovenski športni plezalci že vrsto let krojijo svetovni vrh, o čemer pričajo tudi uspehi na svetovnih prvenstvih. "Slovenci smo že v preteklosti dosegali odlične dosežke na svetovnih prvenstvih. Mina Markovič je bila v letih 2009, 2011 in 2014 tretja v kombinaciji, na zadnjem prvenstvu 2014 v Gijonu tudi svetovna podprvakinja v težavnosti. Maja Vidmar je v letih 2007 in 2009 dosegla bron v težavnosti, v moški konkurenci pa je najvišje posegel Jernej Kruder z drugim mestom v balvanskem plezanju predlani v Münchnu. Omeniti moram še rezultat Martine Čufar iz leta 2001, ko je v težavnosti postala edina predstavnica Slovenije z naslovom svetovne prvakinje," jih je nanizal Jure Golob, član izvršnega odbora KŠP PZS in nekdanji reprezentant.

"Letošnja sezona je izjemna. Kot lahko sledite rezultatom, so reprezentantje letos dosegli nekaj mejnikov. Janja in Domen sta trikrat osvojila zlato na tekmah za svetovni pokal, prvič v zgodovini smo v skupnem seštevku vodilna reprezentanca v težavnosti, pred začetkom težavnosti je bila Janja tudi srebrna na balvanski tekmi v Innsbrucku," je oceno podal pomočnik selektorja slovenske reprezentance v športnem plezanju Luka Fonda in poudaril, da bi si ob tako vrhunskih rezultatih želeli več medijske pozornosti, sponzorskih sredstev za udejstvovanje v prihodnje in pomoč države za boljšo infrastrukturo za trening.

Reprezentanca nadaljuje v zmagovitem duhu pod vodstvom novega selektorja Gorazda Hrena, ki je to vlogo prevzel letos. "Ključnega pomena za uspeh je seveda dobra pripravljenost, v ekipi pa se je vzpostavilo tudi zelo dobro in sproščeno vzdušje in mislim, da je to prava pot," je izpostavil in razgrnil cilje pred svetovnim prvenstvom: "Cilji so seveda, da naredimo dober rezultat, in lagal bi, če ne bi rekel, da si močno želimo tudi medaljo. Predvsem pa si želim, da tekmovalci uživajo na prvenstvu, in če jim to uspe, sem prepričan, da bodo tudi dobro odplezali. Ne bi podcenjeval konkurence, vsi so dobro pripravljeni, to je vrhunec letošnjega leta in bomo dali vse od sebe."

Enajstčlansko slovensko posadko za svetovno prvenstvo Pariz 2016 sestavljajo športne plezalke Mina Markovič, Janja Garnbret, Tjaša Kalan in Rebeka Kamin, ki bodo nastopile v težavnosti, ter Julija Kruder in Tjaša Slemenšek, tekmovalki v balvanskem plezanju, v moški konkurenci pa bodo v težavnosti tekmovali Domen Škofic, Urban Primožič in Martin Bergant ter v balvanih Jernej Kruder in Gregor Vezonik.

Člani slovenske reprezentance v športnem plezanju, ki bodo nastopili na svetovnem prvenstvu v Parizu: (z leve) športne plezalke Julija Kruder, Tjaša Slemenšek, Janja Garnbret, Rebeka Kamin, Mina Markovič in Tjaša Kalan ter športni plezalci Jernej Kruder, Martin Bergant, Gregor Vezonik, Urban Primožič in Domen Škofic (foto Luka Fonda)

Mina Markovič (ŠPK Plus), aktualna evropska prvakinja, svetovna podprvakinja in trikratna skupna zmagovalka svetovnega pokala v težavnostnem plezanju, ki se je s svetovnega prvenstva v španskem Gijonu pred dvema letoma vrnila s srebrom v težavnosti in bronom v kombinaciji, je letos nastopila le na posameznih tekmah svetovnega pokala. "Letos sem se za tekme odločila nekoliko pozneje, zagotovo je bil poudarek na svetovnem prvenstvu. Vzpenjajoča in stalna forma, ki sem jo pokazala konec poletja, mi dajeta dobro oporo, da smo se z novo ekipo dobro ujeli in naredili vrhunske treninge. Mislim, da je pripravljenost tam, kot mora biti, in z veseljem čakam to tekmo," je povedala 28-letna Ptujčanka, ki je konec avgusta na podelitvi nagrad Arco Rock Legends že drugič po letu 2013 prejela posebno nagrado za tekmovalne dosežke v pretekli sezoni, nekakšnega plezalnega oskarja. "To je najvišje priznanje, ki ga lahko v našem športu dobiš kot tekmovalni plezalec. Plezalna skupnost oz. mediji izbirajo najboljšega tekmovalca glede na dosežke v preteklem letu, vključene so vse discipline, vse kategorije, oba spola. Da sem to priznanje dobila že drugič, je res lepa potrditev rezultatov v preteklem letu in vseh za nazaj."

Najmlajša članica slovenske reprezentance, 17-letna Janja Garnbret (ŠAO Velenje), ki je v mladinski konkurenci dosegla vse, kar je mogoče, je tudi z nastopi v članski reprezentanci pokazala, da je trd oreh starejšim tekmicam. Lani je postala evropska podprvakinja, letos pa si že trikrat priplezala zmago na tekmah svetovnega pokala. "Že v mladinskih kategorijah sem tekmovala s puncami, s katerimi tekmujem tudi zdaj v članski kategoriji. Novi so bili obrazi samo nekaterih starejših tekmovalk. Tako da sem približno vedela, kako dobra sem v primerjavi z njimi.
Zelo sem navdušena, nočem pa pred svetovnim prvenstvom imeti nobenih pričakovanj, da me ne bodo pokopala. Želim si plezati sproščeno, uživati, biti osredotočena in dati vse od sebe," je strnila misli pred odhodom v Pariz. Čez štiri leta utegnemo za mlado Korošico navijati na olimpijskih igrah v Tokiu: "Olimpijske igre so sanje vsakega športnika. Imam veliko željo, da se jih udeležim, in potrudila se bom, da mi to tudi uspe," ne gre dvomiti o Janjinih besedah.

"Tekmovalno plezanje se iz leta v leto spreminja, postaja vedno bolj dinamično in atraktivno, zato se je seveda spremenil tudi sam način treninga. S formatom, ki je bil sprejet na olimpijske igre, pa lahko pričakujemo korenite spremembe, ne samo v treningu, ampak tudi v samem športu. Močno upam, da na dobro," je olimpijske obete športnega plezanja ocenil Domen Škofic (ŠPO PD Radovljica), najuspešnejši slovenski reprezentant v moški konkurenci. Dvaindvajsetletni Radovljičan si iz leta v leto postavlja višje cilje, po lanski premierni zmagi v svetovnem pokalu je letos dosegel že tri, na svetovnem prvenstvu v težavnosti leta 2014 pa ostal tik pod stopničkami. "Zagotovo mi je velika motivacija izboljšati rezultat izpred dveh let, super rezultati do zdaj pa mi dajejo samozavest. Vem, da v takšni formi še nisem bil, res sem vrhunsko pripravljen, ampak najprej se moram sprostiti, osredotočiti samo na plezanje in uživati, če se bo vse sestavilo, pa bo vrhunsko," je dejal Škofic.

Domen Škofic, Jernej Kruder, Janja Garnbret, Urban Primožič, Mina Markovič, Luka Fonda, Gorazd Hren, Aleš Pirc in Jure Golob na novinarski konferenci pred svetovnim prvenstvom v športnem plezanju Pariz 2016 (foto Manca Čujež)

Štiriindvajsetletni Urban Primožič (PK Škofja Loka) je svetovno prvenstvo v težavnosti v Gijonu pred dvema letoma sklenil na 14. mestu, letos pa je s 5. mestom v Villarsu izenačil svojo najboljšo uvrstitev v svetovnem pokalu, kar je dobra popotnica za letošnji vrhunec sezone: "Želim se uvrstiti v finale, da izboljšam svoj rezultat s prejšnjega svetovnega prvenstva. Ker je na to tekmo prijavljenih največ tekmovalcev, bom moral dobro odplezati že v kvalifikacijah, v polfinalu pa bo v primerjavi s tekmeci zame bistveno, da odplezam čim hitreje in s čim manj napakami. Če mi bo to uspelo, mislim, da bo prišel tudi rezultat."

Ne le v težavnosti, tudi v balvanih z zanimanjem pričakujemo letošnjo tekmo tekem. Najuspešnejši slovenski balvanist Jernej Kruder (ŠPO PD Celje - Matica) je na svetovnem prvenstvu v Münchnu leta 2014 osvojil drugo mesto in s tem Sloveniji priplezal prvo balvansko kolajno na SP-jih. "V letošnji sezoni za svetovni pokal sem bil v odlični formi, saj sem skoraj na vseh – razen zadnji – tekmi prišel v polfinale, kjer sem vedno dobro odplezal, a mi je vedno le malo zmanjkalo za finale. Po sezoni sem se malo bolj posvetil skalnemu plezanju in izgubil malo na moči, zato sem se odločil, da bom zadnji mesec bolj poprijel za delo in naredil veliko kakovostnih treningov. Glede forme sem zadovoljen, tako da mi ponovne stopničke niso tako nedosegljive," je napovedal 25-letni Celjan.

Urnik tekmovanja si lahko ogledate na spletni strani svetovnega prvenstva Pariz 2016. Kvalifikacijam, ki bodo 14. in 15. septembra, v petek, 16. septembra sledita polfinali žensk v težavnosti in moških v balvanih. V soboto, 17. septembra, bosta dopoldne polfinali žensk v balvanih in moških v težavnosti, ob 17.30 moški finale v balvanih in ob 21.00 ženski finale v težavnosti. V nedeljo, 18. septembra, bo ob 12.00 na sporedu ženski finale v balvanih, svetovno prvenstvo pa bo ob 15.30 sklenil moški finale v težavnosti. Prenos finala vseh tekem bo V ŽIVO prek spletne strani Mednarodne zveze za športno plezanje (IFSC).

Srečno in uspešno v Parizu!