Reportaža s plezalnega tabora za otroke v Trenti

Takoj po koncu šole se je 10 junakinj in junakov, ki se niso ustrašili deževne napovedi, skupaj z inštruktorji Društva za ravoj plezalne kulture, ki je doma v Plezalnem centru Ljubljana, odpravila na tradicionalni 5-dnevni balvanski tabor v Trenti. Kljub dežju niso zamudili niti ene splanirane dogodivščine in na koncu so soglasno ugotovili, da je bil tabor tak kot mora biti - zelo zabaven in aktiven!
DEŽ NAM NIČ NE MORE

Pred odhodom na tabor se je zdelo, da bi bilo najbolj smiselno pustiti plezalno opremo doma in raje vzeti s sabo plavutke, "šnorkel" in neopren. Kljub napovedi, ki je obetala vesoljni potop, pa se je v Trento pripeljalo 10 junakinj in junakov. Takoj, ko smo se poslovili od staršev, je posijalo sonce in čredica se je odpravila na sprehod proti trdnjavi Kluže. Popoldne smo otvorili tarok ligo in v stilu svetovnega prvenstva odigrali nogometno tekmo. Končni rezultati ostajajo skrivnost, lahko pa povemo, da smo v obeh kategorijah inštruktorji "blesteli".

NAPAD NA TRENTARSKE BALVANE

Naslednji dan nas je pričakalo sonce in s srbečimi prsti smo se odpravili na balvane. Kljub ostrim in narobe obrnjenim oprimkom, se je mladina z vse večjo zagnanostjo spopadala z vedno težjimi balvani. Vmes so najpogumnejši splezali na lokalnega osla, ki jih je zapeljal en krog po plezališču. Z najmočnejšo ekipo smo ugotovili, da se med balvani poleg plezanja, da tudi dobro skrivati. Na poti nazaj je sledilo obvezno kopanje v koritih Soče, kjer je imela voda "blagodejno" temperaturo, ki je za trenutek odgnala vse skrbi. Zvečer smo, kot se po navadi spodobi za prvi plezalni dan, zakurili ogenj in zapeli nekaj pesmi, ki so kasneje postale hiti tabora.

JAMARSKA DOGODIVŠČINA

Tretji dan smo se odpravili na vznožje Rombona v plezališče Kegel, kjer smo se spopadli z nekoliko vlažnimi smermi z vmesnimi kratkimi plohami. Kljub občasnim deževnim kapljam, se nismo pustili pregnati in zato smo bili nagrajeni s soncem in sladoledom. V Bovcu smo se dobili z najboljšim inštruktorjem za bovške dogodivščine Rolijem, ki nas je peljal v jamo, kjer smo spoznali nove dimenzije vodoravnega plezanja (oziroma bolje rečeno plazenja). Zvečer nas je v temnem taboru čakala še zanimiva igrica z dvema svečkama, ki ju je bilo treba upihniti. Ko so najbolj zagreti borci omagali v travi in smo jih odnesli spat v šotor, smo se še ostali zavlekli v spalne vreče z mislimi še vedno ujetimi v jamarski dogodivščini z Rolijem.

ROJSTNODNEVNO PRESENEČENJE NA VRHU BALVANA

Naslednji dan smo odšli do Soče, kjer smo gledali, kako se prevračajo raftarji. S skoki z mostu smo jim pokazali, kdo je najpogumnejši. Po osvežilnem kopanju smo se ponovno odpravili na balvane. Tokrat smo napadli nekaj problemov iz prejšnjih dni. Vsi plezalci so premaknili svojo mejo za kakšen oprimek dlje. Najbližje velikemu koraku naprej je bil Lan, ki mu je uspel zelo dober poskus v smeri "Gud felovs". V naslednjem, bolj suhem poskusu, je uspeh vsekakor zagotovljen.
Niku smo pripravili rojstnodnevno presenečenje - na vrhu balvana smo mu vsi skupaj zapeli "Vse najboljše" in pojedli tortice. Popoldne nas je v taboru poleg večerje pričakal še dež, ki smo se mu dobro zoperstavili in zvečer celo uspeli prižgati zadnji kresni ogenj. Ker je bila skupina že bolj domača, smo zapeli še več pesmic kot po navadi. Obiskal nas je Roli s svojo psičko samojedko, ki nas je v petju vse prekašala. Po obilnem polnjenu trebuhov s pečenimi bananami smo se še zadnjič spravili v šotore in zvili v spalne vreče.

SE VIDIMO NASLEDNJE LETO

Zadnji dan smo se med izogibanjem kapljam ponovno znašli pod balvani, kjer smo splezali vse suhe in malo manj suhe smeri na vrv. Tabor je minil prehitro, zato komaj čakamo naslednje leto, da se spet dobimo na travniku pod zvezdami.

PRIDRUŽITE SE NAM!
V Društvu za ravoj plezalne kulture, ki sicer domuje pod streho Plezalnem centru Ljubljana, otroke poleg plezanja na največji umetni steni pri nas, vsak leto odpeljemo tudi na večdnevne plezalne počitnice v naravo. Četica mladeničev in mladenk se pravkar potepa po Franciji, natančneje v Fontainebleau-ju in pravijo, da se imajo noro dobro, tako da komaj čakamo njihovo poročilo s fotografijami.

Na novo plezalno-taborniško dogodivščino gremo že 19. julija v Bohinj. Plezalni tabor v Bohinju (19. - 25. julij 2014) je priložnost, da se otrok, mlajši ali starejši (od 7. do 18. leta), spozna s plezanjem v naravi, vzpostavi nova poznanstva in se en teden skrajno zabava v dobri družbi in na svežem gorenjskem zraku. Več o taboru v Bohinju boste našli TUKAJ. Še vedno je čas za prijave na info@plezalnicenter.si!

Besedilo in fotografije: Vid Zabel, inštruktor Društva za ravoj plezalne kulture in idejni vodja tabora